PRAKTIK-ALLERGI.

Godkväll! 
Jag kan ju börja med hur första praktikdagen var. Kanske ordet TRÅKIGT är okej om man ska beskriva det med ett ord.
Gick dit först efter lunch, eftersom min jävla läpp var så upppsvälld ännu så jag ville inte riktigt visa mig utanför dörren.. Men då jag väl kom dit så började en tant förklara ungefär vad jag skulle göra under dessa två veckor....
...
...
"Under dessa två veckor kommer du främst pilla bort överlopps-tejpen, och så ska du få göra ett eget litet klistermärke.." ...
...
I TVÅ JÄVLA VECKOR KOMMER JAG ALLTSÅ SITTA OCH PILLA BORT ÖVERLOPPSTEJP MED EN SYLVASS KNIV SOM KOMMER VARA ORSAKEN TILL ATT JAG FÖRLORAT 9 AV MINA 10 FINGRAR.
Och tanten förklarade ju fan hur vass den var, och jag såg på en bild då en klasskompis (som varit där före mig) hade skärt upp halva jävla fingertoppen.
Hur fan sak man stå ut med att göra samma otroligt tråkiga sak från klockan 9 - 15 måndag till torsdag? på fredagar så slutar jag klockan 14, en timmes skillnad. En timme hit och dit spelar inte så stor roll. Så jag kommer ha tråkigt lika länge oavsett känns det som.
 
Om man övergår från praktikplatsen boring as fuck, och övergår till dagens bilkörning med lilla pappa!
.. Jag körde inte på någon och jag körde inte i diket, så jag antar att det gick bra?
Vi skulle ju egentligen köra farmors och farfars förra bil, en Fiat Punto.. Men den var utan bensin så vi hade tagit med en kanister med bränsle.. MEN SÅ HADE VI GLÖMT TRATTEN SÅ VI FICK JU INTE DIT NÅN JÄVLA BENSIN. Så då fick jag köra en Mercedes istället.. inte helt fel.
Poängen med den körturen var ju egentligen att jag skulle få nys om att växla, kopplingen osv. Men det fick jag ju inte nu eftersom Mercedesen är automatväxlad...  Det klagar jag inte på heller. Tillräckligt enkelt för min i princip obefintliga hjärna.
Men ja, det gick riktigt bra! 
 
HAHAHAHAH På vägen hem från Sundby (var vi var och körde) Så funderade jag och pappa på den här konstiga allergireaktionen, och så kom han ganska så plötsligt fram till.
"Linn! Det var inte hasselnötterna du reagerade på! Det var tanken vid att du måste till en skittråkig praktikplats!!"
 
Och så säger han:  "PRAKTIK!!" och sekunden efter säger han "PLOFF!" Och med det "ploff" ljudet menade han att mina läppar svällde upp.
Så, min allergi är tydligen min tråkiga praktikplats. Vilket betyder att dom inte kan tvinga mig komma dit eftersom jag faktiskt ääääär allergisk!! >:)
 
På tal om min botox-överläpp, så är den fortfarande svullen. Eller, då jag kom hem klockan tre, så åt jag en isglass. OCH DÅ BÖRJADE DET SOM VARIT UPPSVÄLLT FAN BLÖDA I FLODER. Sen typ en halvtimme senare efter att jag käkat glassen, så kommer min bror och frågar om jag vill ha choklad (vanlig mjölkchoklad) och det tackar man fan inte nej till.. MEN TROR NI INTE ATT MIN JÄVLA LÄPP SVÄLER UPP IGEN DÅ?!!?!?!
Inte lika mycket som igår, men ändå! Tammefan, är den svullen imorgon ännu sjukskriver jag mig för att jag har cancer i läppen.
 
Men ja. Det där är dagen kortfattat. Don't forget to leave that comment! :'D
 
-Over and out, Linn-



Kommentarer
Postat av: lilla mamma

PLOFF :DDDDD där svällde läppen upp.

Svar: Jaaa. He låter så tå min läppp svällder upp.
Linn.

2012-09-25 @ 23:10:02
Postat av: Lisa

Var nånstans är du på praktik? Det låter ju fruktansvärt tråkigt. Men det brukar praktikjobb vara, tyvärr. Det är bara att bita ihop. "Riktigt" jobb blir också tråkigt, tro mej. Det enda roliga är att man får betalt.

Svar: Vid Graphics här i Jeppis.. Men ja ringd åt Maria å diskutera med henne, så vi kom fram till att jag ska göra en utställning iställe.. Fö de ska int vara så dåligt me praktiken att man funderar på hur hårt man ska cykla ner i dike för att bryta bene å få bli hemma..
Linn.

2012-09-26 @ 08:44:39
URL: http://www.annalisabloeth.com
Postat av: Ebba M

SV: Ja verkligen! Te är underbart!

2012-09-26 @ 09:19:24
URL: http://iphotography.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!