DAGENS GODA GÄRNING.

Idag, rättare sagt ikväll för en halvtimme sen har jag sannerligen gjort dagens goda gärning.
Var ju som tidigare sagt och körde med lilla pappa.. Idag körde jag Fiaten istället för Viton..
Eftersom den var mycket,mycket mindre så var det klart att den var enklare att köra på det sättet, men förstås var ju den manuellväxlad.. Så det var ju koppling hit, koppling dit, växel hit och växel dit.. Men det där är ju något man lär sig med tiden man kör..
JA. ÅTER TILL DEN GODA GÄRNINGEN. Då vi kom körande då mitt i det usliga regnet, dåliga sikten och mörkret säger jag åt pappa "Fan jag skiter ner mig om det kommer en älg." (Älgjakten tog sin start i lördags) Sisådär tio meter senare ser jag hur något litet hoppar på vägen, och om jag stått utanför bilen skulle det säkert ha låtit "hopp. splätsch. Hopp. Splätsch. Hopp. Splätsch." då den lilla söta grodan tog sig fram över vägen. Och eftersom grodor är jävligt söta så vill man ju förstås inte köra på dom, så helt utan förvarning stampar jag fötterna på kopplingen och bromsen och det blir ett tvärstopp. Pappa ser lite skrämd ut, men inte fan kan man köra på lilla grodan!! >:(
Sen då jag fått "lugnat" min nerver en stund senare, så kommer vi körande i en kurva.. Tror ni fan inte det kommer nån jävla paketbil på den lilla, smala grusvägen emot oss då? 
Då kom väl min panikreaktion igen, "koppling-och-broms-stamp" reaktionen. Men innan den reaktionen kom så hann jag faktiskt svänga av vägen lite på en infart till en åker.
Och så testade vi detta med backning också.. Det skulle väl inte ha varit så big deal om nu inte 4 av 6 av bilens rutor vore heeelt immiga... Och så skulle det ha kännts lite bättre om inte pappa sagt "Och så är ju diket som är bakom oss jättedjupt." Det var ju. Kul. Och lugnande. Att höra.
Men även denna gång klarade jag av att inte köra på någon eller något, eller backa ner i nåt dike.
Dessutom var vädret riktigt jävla piss. konstant "ösregn" och mörker. Och rutor som man inte ser något igenom på grund av att det inte fanns någon AC i den lilla skrutt-bilen.
 
Har varit ovanligt spånigt i huvudet idag, säkert på grund av det ordägliga vädret, speciellt in mot kvällen.. Höll ju fan på att somna då jag åt.  Skulle ju inte vara så kul med ris och köttsås i hela plytet.
Något som jag också gjort idag var att fota lite "höstbilder" eller "utomhusbilder" som jag hellre kallar det.. Eftersom detta faktiskt är menad att ska vara en fotoblogg så måste man ju ha lite bilder att komma med ibland, men jag är lite dålig på att dokumentera med kameran vad jag ser och vad jag håller på med.. 
MEN. Nu ska ni lyssna på detta
 
.. och sen ska ni slänga en blick på dessa bilder som kanske vissa folk skulle kalla "höstbilder".
 
Shitty as fuck. Men så är det då man gör nånting halvhjärtat :c.
Aaaand en bild på en heeest som nog blev fotad i augusti nångång.. Men har inte lagt upp nåt om den grejen tidigare. Men nu ska ni se på sööt heest :3
 
Heestens namn är Kassu. Eller. han kallas Kassu. Och hon som rider är Tina.
 
Nu ska jag i duschen, imorgon blir det Vaasa och möjligen lite shopping! 
 
-Over and out, Linn-



Kommentarer
Postat av: lilla mamma

så otroligt fina bilder! tillome den brorsan tog...skulle jag ha fotat dig skulle det ha blivit ändan på skarfen eller en halv sko..

2012-10-04 @ 20:33:24
Postat av: Emilia

Int så konstit att di tror att jorden gar under sama år som både tu å jag tar körkort...:P hehee

Svar: HAHAHAHAHAHAHHAHAHA :DDD SANT!!Har du börja ga i na bilskola ännu? :D
Linn.

2012-10-04 @ 21:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!